Poodlemine toidu, riiete ja muude
kulinate saamiseks on rahvusspordi ala. Iga tund, iga minut, keegi ostab
midagi, müüb-vahetab, halvimal juhul varastab. Õnneks viimane neist pole täna
teema, vaid ikka legaalselt omistatud toidukorv on selleks korraks käsile
võetud. Kui veelgi täpsem olla, siis perekondlikud sisseostud järgmise päeva
toiduvarude ja miks mitte ka õhtusele natuke pidulikumale koosviibimisele
perekonna seltsis.
Tundsin seda ülesannet tehes end
kergelt spioonina, hoolimata asjaolust, et sai jälgitud tuttavaid, kes olid
antud ülesandega päri ja tegutsesid ostuvalikuid tehes nii nagu mind poleks
seal neid vaatamas.
Vaadeltavat perekond tean hästi –
nende elustiil on suunatud tervislikule toitumisviisile ja sportlikusele, mis
tähendab mõnikord piiratud kaubavalikut. Ennekõike pistetakse ostukorvi
tooteid, mis sisaldavad vähe kaloreid, lapsele toiduvalik on hetkel minimaalne,
lihtsalt lapse vanuse tõttu.
Kui muudest toiduvalikutest
rääkida, siis peamiselt jääb silma kaks tegurit: nagu ennem mainitud sai, siis
kalori sisaldus ja teiseks oluliseks teguriks on hind. Kui ma küsisin ka seda,
et kas ka bränd on oluline, sain vastuseks kiire ei, kui just mingi bränd pole
stabiilselt teistest konkurentidest odavam ja samas kvaliteetsem.
Toidukorvi valik nagu selgus, ei
ole igapäevaselt sama, vaid erinev. See on tingitud siis soovist mitmekülgeselt
toituda ja samal ajal ka rahakoti võialustest. Perekondlikud toiduotsused ei
lange ainuüksi mehe või naise kanda. Kellel parasajagu ideed on mida osta
sellega ollakse nõus – vahel harva tekib küsimus mida osta või mida mitte, aga
seda otsustatakse enne poodi minekut, mitte poes olles.
Kokkuvõtvalt ütlen, et antud
perekonda jälgides ei saa lõplikuid otsustusi teha inimeste üldises tarbija
käitumises, kuid põhiteguriteks on kindlasti elustiil, perekonna ja rahakoti
suurus. Kõrvaliseks toetavaks elemendiks on inimeste isiksused, kellel lasuvad
perekondlikud otsustuskohustused.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar